Varför bytte du från finkultur till den hårda resebranschen?
– Att få vara med och utveckla Flygstolen kändes som en utmaning omöjlig att avstå. Jag älskar både internet och att resa, här möts de två på bästa sätt.
Vad är den största skillnaden mellan ditt nya och gamla jobb?
– På mitt nya jobb är man fullständigt öppen för internets möjligheter, det är ju det vi lever på – och för. Det medför också nya arbetssätt, man sitter inte fast i gamla mönster.
Du är gift med medie- och internetgurun Joakim Jardenberg, inspirerar ni varandra?
– Jag brukar skoja med Joakim och säga att han är den tuffaste läraren jag någonsin haft. Han är min största inspiration och jag vet att jag inspirerar honom också, det märks i våra eviga diskussioner hemma i köket.
Flygstolen bloggar redan mycket, twittrar och finns på Facebook, vad blir ditt bidrag bland de sociala medierna?
– Vi kommer konstant att behöva arbeta hårt för att fortsätta vara bäst, och öka avståndet till konkurrenterna. Genom att jag personligen är så djupt inbäddad i den digitala världen tänker jag se de möjligheterna långt före någon annan.
Har du något tips till reseföretag som vill profilera sig bland sociala medier?
– Det är viktigt att börja på ett ställe, tro på det, göra det bra och helhjärtat. Att starta en massa konton som man sedan inte förvaltar kommer att bita en där bak rätt rejält. Man måste se upp så att man inte skapar relationskyrkogårdar.
Namn: Katarina Jardenberg.
Ålder: 40.
Familj: Make och son som snart fyller 18.
Bor: Ramlösa brunnspark,Helsingborg.
Aktuell: Som ny kommunikationschef på internetresebyrån Flygstolen.