Annons:

Här är SAS nya reklamkoncept

“Journeys That Matter” är namnet på SAS nya kommunikationskoncept som lanseras genom en ny reklamkampanj idag. Kampanjen syftar till att belysa vikten av resandet och är SAS första varumärkeskampanj sedan 2020, enligt ett pressmeddelande.

Det nya kommunikationskonceptet är baserat på en ny varumärkesplattform. Samtidigt som det lanseras presenteras även en uppdaterad identitet.

”We are Travelers” introducerades för åtta år sedan och konceptet har varit mycket framgångsrikt. En förändrad omvärld har gett nya resmönster vilket har medfört en breddad målgrupp, från att huvudsakligen omfatta affärsresenärer till att inkludera den allt större gruppen fritidsresenärer. Det nya kommunikationskonceptet talar till den nya utökade målgruppen.

”Resandet ger oss nya perspektiv, upplevelser och livslånga minnen. Anledningarna till att resa är lika många som passagerarna som går ombord på varje plan. Vi på SAS vet hur betydelsefull varje resa är för den enskilda kunden. Därför gör våra medarbetare sitt yttersta för att varje del av kundresan ska bli så bra som möjligt. Flyget spelar en viktig roll för både individ och samhälle, det vill vi betona.”, säger Karin Nyman, kommunikationsdirektör på SAS i ett pressmeddelande.

Tillsammans med varumärkes- och designbyrån Bold har SAS gjort en översyn och en större uppdatering av den visuella identiteten. Den distinkta kärnan har behållits och nya varma och personliga element har adderats. I det nya bildmanéret får människor ett större utrymme.

SAS har arbetat med Åkestam Holst, Bold och The North Alliance sedan 2013.

“Det är en ynnest att få vara med på SAS fortsatta resa och än en gång revitalisera ett av Skandinaviens mest ikoniska varumärken. SAS är The North Alliance founding client där vi tillsammans under många år skapat exponentiella värden för varumärket och bolaget där konceptet och identiteten bevisligen spelat avgörande roller. Nu är det dags att göra samma sak igen även om förutsättningarna i marknaden och omvärlden är annorlunda”.  säger Jenny Kaiser, VD Åkestam Holst NoA.

”Vårt mål har varit att skapa en starkare känslomässig laddning mellan SAS och deras resenärer, och en identitet som med stark igenkänning signalerar kvalitet, omsorg och värme. Förutom visuella beståndsdelar som ett nytt specialritat typsnitt, färger, bilder och layoutsystem har vi även tagit fram nya koncept för motion och ljud. Vi är väldigt stolta över vårt snart tioåriga samarbete med SAS och att vi återigen fått förtroendet att förnya deras varumärke” säger Oskar Lübeck, grundare och Chief Creative Officer på Bold i ett pressmeddelande.

Kommentarer är stängda.