Annons:

Reklam

Ny kampanj: Visit Sweden vill varumärkesskydda Sverige globalt

I kölvattnet av tilltagande antalet kopior, deep fake och dupes i världen med den virala,…

Premium

“Jag älskar Storbritannien”

Helene Hofverberg är ny kommunikationschef på VisitBritain.Här svarar hon på Travel News  News klassiska på-nytt-jobb-enkät.

TUI ny huvudsponsor för Melodifestivalturnén 2025

TUI, Sveriges andra största researrangör, går in som huvudsponsor för Melodifestivalturnén 2025 för att inspirera…

TUI har reseindustrins bästa marknadschef 

För andra året i rad kammar TUI hem en utmärkelse i den årliga tävlingen Sveriges…

Ny kampanj ska sälja in SkyTeam till SAS Eurobonus-medlemmar

SAS lanserar en ny kampanj för att öka kännedomen om sina SkyTeam-partners.  EuroBonus-medlemmar kommer att…

EU:s konsumentnätverk sågar flygbolagens hållbarhetskommunikation

Europeiska flygbolag använder sig av vilseledande påståenden för att få flyget att framstå som mindre…

Premium

KLM fälls för vilseledande ”greenwashing”

Nederländernas nationella flygbolag fälls av en domstol i Amsterdam för vilseledande reklam. Reklamen, som anmälts…

Så gick det för Visit Sweden 2023 

Det statliga marknadsföringsbolaget Visit Sweden räknar inte rekord i intäkter eller försäljning – utan i…

Hon leder TUI:s nya podcast – “vill bredda varumärket”

Podcast-satsningen är en del av TUIs strategiska arbete med att bredda varumärket och inspirera resenärer…

Premium

Slut med synliga rabatter på paketresor

Rabattanvisning måste följas av lägsta pris senaste månaden. Men resebranschens it-system klarar inte att hantera…