Annons:

Hurtigruten satsar i Finland

Hurtigruten anställer säljpersonal i Finland för att öka efterfrågan.

År 2005 startade norska Hurtigruten sin säljoffensiv i Sverige och sedan dess har antalet svenska resenärer på Hurtigrutens kryssningar runt om i den polarnära världen mångdubblats. Nu görs motsvarande satsning på den finska marknaden.
 
Hittills har den finska marknaden bearbetats av Hurtigruten från Norge och Sverige, bland annat genom närvaro på finländska resemässor och besök på större resebyråer, men från och med februari kommer Hurtigruten att ha egen säljpersonal i Finland. Syftet är att kraftigt öka informationen till både resebranschen och resekonsumenterna för att öka efterfrågan på både traditionella Hurtigrutenresor längs den norska kusten och på rederiets polarnära kryssningar på Svalbard, Grönland och i Antarktis.
 
– Precis som i Sverige finns det ett stort intresse i Finland för Hurtigruten och jag är övertygad om att vi med hjälp av personal som kan den finska marknaden och som finns ute hos researrangörer, resebyråer och i olika publika sammanhang kan skapa samma efterfrågan i Finland som vi gjort i Sverige genom att satsa på lokal närvaro och nära och återkommande branschkontakter, säger Anne Ljungdahl, som är marknads- och försäljningschef för Hurtigruten i Sverige, Finland och de baltiska länderna.

Kommentarer är stängda.