Hurtigruten har inte haft så stort fokus på möten och konferenser tidigare. Därför innebär det möteskonceptet som nu lanseras ett nytt steg för rederiet. Äventyrstemat känns dock igen från rederiets pågående marknadsföringsstrategi.
Inom ramen för det nya konceptet utlovas möten med spännande äventyr, god närproducerad mat och bekväma hytter.
För de med extra äventyrslust finns skoterfärder, ribbåtsturer och hundspann på programmet. Men även lugnare aktiviteter som exempelvis stadsvandringar med guide och fiske tillsammans med de lokala fiskarna finnsanordnas, skriver rederiet i ett pressmeddelande.
– För företag idag handlar det om att hitta nya sätt att motivera sina medarbetare. Förutom själva arbetet handlar det om att inspirera sina medarbetare, få dem att lära känna varandra och skapa en gemenskap. På en resa med Hurtigruten kommer man nära varandra och inbjuds till att göra och uppleva saker tillsammans, säger Jacob Trampe Broch, marknadschef på Hurtigruten.