Presentationen, som ägde rum på den före detta industrianläggningen Kraftwerk i hjärtat av Berlin, var också ett tillfälle för Lufthansa Airlines vd, Jens Ritter, att lägga ut texten om den nya passagerarupplevelsen.
Det är Lufthansas nya First Class-svit, Allegris-kabinen.
Bekvämlighetssatser tas ibland antingen för givna eller betraktas som en liten detalj bredvid andra delar av passagerarupplevelsen, såsom sätet eller maten som serveras ombord.
Med Lufthansas bekvämlighetspaket vill de också associera sin produkt till andra icke-flygmärken, som modehus, eller för att bli kreativa i vad de erbjuder. Det ska ske genom ett amenity kit.
Allegris har designats för var och en av de fyra produktklasser ombord på Lufthansas långdistansflygplan.
I First Class bjuds på ett sovset med extremt mjuka tofflor vid namn ”Cumuli”, en referens till att de är så mjuka och bekväma att ”att bära dem känns som att gå i molnen”.
Även i Business Class är utbudet ganska imponerande: med en ny pyjamas som distribueras ombord på Lufthansas långflygningar.
Lufthansa tänker sig också speciella bekvämlighetssatser för både Oktoberfest och jul. Oktoberfest amenity kit för Premium Economy class, inkluderar en Eco Porsche Design Shoe-väska.
Det finns också ett Allegris julpaket, som kommer att vara tillgängligt på flyg som avgår från Tyskland mellan 1 och 26 december 2023, på First, Business och Premium Economy Class.