Annons:

Strömmas nya vd Patric Sjöberg: säljer minnen för livet

Travel News intervjuar en av de mäktigaste i svensk reseindustri: Strömmas nya vd Patric Sjöberg.

Lyssna på intervjun här.

Memories for life är bolaget tagline. I Sverige är Strömma mest kända för sina gamla båtar i Stockholms skärgård, men verksamhet finns i hela Norden och Holland och Tyskland. Totalt är det 140 båtar och 88 bussar. I podcasten berättar Patric hur ofta han ringer sin huvudägare Hans von Rettig, att han gärna ser ett vinter-OS i Stockholm och att bolaget har fortsatt fokus på tillväxt. När det kommer till hans förra arbetsgivare Stockholmsmässan så pågår en utredning om mässan skall utvecklas vidare i Älvsjö eller Kista, men ännu inget beslut. Han tror inte att det finns utrymme på marknaden för två mässfastigheter av Stockholmsmässan storlek. Den senare är runt 114 000 kvadratmeter.

Någon prognos för hur mycket turismen i Stockholms skärgård ska öka under hans tid vill han inte ge. I Berlin har Strömma startat en ny verksamhet med 23 bussar.

– Travel News intervjuar en av de mäktigaste i svensk reseindustri: Strömmas nya vd Patric Sjöberg. Vi är där för att stanna, lovar Patric Sjöberg i Travel News podcast. Planen är fortsatt tillväxt och expansion till fler orter, men de två närmaste åren är det konsolidering som gäller.

Lyssna på intervjun här.

En kommentar

  1. Gustav: Skaffa en egen tagline, den ni nu tagit fram är upptagen sen tidigare.