Annons:

MTR Express inleder samarbete med Alex & Sigges podcast

Tillsammans med Perfect Day Media presenterar nu MTR Express ett interaktivt och nytänkande samarbete som avslutas med ett exklusivt event den 8:e augusti ombord på ett av MTR Express tåg till en av Sveriges största och mest välbesökta musikfestivaler i Göteborg, enligt ett pressmeddelande.

MTR Express, med nöjdast kunder fyra år i rad, satsar ständigt på att tänka utanför boxen vad gäller service, innovation och smarta lösningar. Som ett led i detta går man nu tillsammans med Perfect Day Media alltså ut med ett spännande samarbete tillsammans med de fyra poddgiganterna Alex Schulman, Sigge Eklund, Amanda Schulman och Hannah Widell.

– MTR Express är en modig utmanare som vi tycker mycket om, så att vi nu ska producera denna kampanj tillsammans känns väldigt kul. Det blir en karaktärsdriven innehållsupplevelse när den är som bäst och det både för MTR Express tågresenärer och våra innehållskonsumenter, säger Karolina Sandberg innehållschef på Perfect Day Media.

De välkända profilerna kommer att skapa interaktivt liveinnehåll i varsin tågvagn under det avslutande eventet och resenärerna får då vara med om en minnesvärd upplevelse utöver det vanliga, då det ryktas om underhållning på precis den nivån man kan förvänta sig av några av våra största och mest populära innehållsskapare.

– På MTR Express gillar vi att bryta ny mark och testa nya koncept för att få fler att välja ett hållbart resande mellan Stockholm och Göteborg. Poddtåget känns som ett klockrent koncept för oss och det ska bli jättekul att göra detta tillsammans med fyra av Sveriges poddgiganter! Vi hoppas också få välkomna många nya poddälskare till våra tåg och visa dem varför vi utsetts till Sveriges bästa tågbolag fyra år i rad, säger Peder Osterkamp, kommersiell chef på MTR Express.

Alex Schulman och Sigge Eklund har precis avslutat sin första livepoddturné för i år och de sju föreställningarna i Stockholm, Karlstad, Uppsala, Lund och Göteborg var näst intill slutsålda med enstaka platser kvar. Detta samtidigt som deras omåttligt populära podcast ”Alex & Sigges podcast” fortfarande står stark som en av Skandinaviens största enligt iTunes lista över årets mest nedladdade podcasts i Sverige under 2019.

Podd- och mediastjärnorna Hannah och Amanda är inne på sitt åttonde år med podcasten ”Fredagspodden” vilken fortfarande lockar till sig uppemot 150 000 lyssningar per vecka hos deras trogna målgrupp. Dessutom är de grundare av Perfect Day-koncernen där det ingår verksamheter som Perfect Day Media, klädmärket Daisy Grace och e-handelsplattformen hannahamanda.com. I samtliga verksamheter är systrarna även aktiva som kreativa chefer.

Kampanjen kommer man kunna följa i Fredagspodden och Alex & Sigges podcast, samt i profilernas, MTR Express och Perfect Day Medias digitala kanaler.

Kommentarer är stängda.