Annons:

Lyssna på Amex-vd och var med och rädda krogbranschen

I den här podcast-intervjun berättar vd Fredrik Sauter om hur American Express försöker hjälpa krogbranschen genom krisen. Han berättar också hur kreditkortbranschen påverkas av corona-krisen.

– Alla påverkas, men det är väldig splittring, säger Fredrik Sauter. 

Han ser en stor nedgång i affärsresandet, liksom i det privata resandet, men tror att det senare kommer att återhämta sig först. 

– Min personliga prognos är att återhämtningen kommer att ta längre tid än man tror. Många företag kommer att dra ner sina kostnader ordentligt efter detta. 

 

Sedan några dagar kan krögare, bar- och caféägare anmäla sig till en unik annonsplattform som ger dem direkt tillgång till en ny och större publik. Det enda som krävs av krögarna är en kortare film där de själva berättar om sin restaurang och hur den som så önskar kan ge sitt stöd. Det kostar ingenting att delta i kampanjen och restauranger, caféer och barer i hela landet är välkomna att delta. 

American Express finansierar planering, produktion och administration samt mediekostnaden. Man avslöjar inte exakt hur mycket annonsutrymme man köpt men medger att det rör sig om miljonbelopp. 

– Det här är en stor satsning från oss som kommer att synas oerhört mycket, säger Fredrik Sauter. 

Lyssna här på hela intervjun: 

 

En kommentar

  1. Eruk: Då kanske Amex kunde sänka sina avgifter gentemot företagare också