Detta borde Travel News skriva mer om i höst:
Sofi Cederlöf, marknadschef på Flygresor.se:
Om att klimatkompensera sina flyg på flygresor.se
Didrik von Seth, VD på SRF:
Resenäringen har ju drabbats först, mest och längst av denna pandemi. Vore toppen om TN kunde gräva lite i varför regeringen i Sverige varit ovilliga att införa specifika stödåtgärder för resebranschen. Många andra länder har beslutat om stöd riktat just till resebolag.
Jan Ohlsson, flyganalytiker:
Hur olika regler och karantäner står sig juridiskt och hur det eroderar samhällsekonomin, trist men nödvändigt.
Mari Tara, VD på Grönklittsgruppen AB:
Nya affärsidéer/entreprenörer inom besöksnäring,
Johan Söör på VD First Camp:
Campingbranschen, som står för nästan hälften av alla kommersiella gästnätter i Sverige under sommaren och som under en rad år haft både stark lönsamhet och stabil tillväxt. Sedan skulle jag gärna vilja läsa mer om innovationer och om företag och personer som vågar utmana och tänka nytt.
Mats Nyblom, tåganalytiker:
Jag tycker såklart tåg. Flix, MTRX, SJ, Snälltåget och kanske Blå tåget blir intressant att följa. Tydligen kommer Världens resor följa upp DN-tåget, med tåg till Kroatien 2022. Ska Trafikverket köpa nattåg till Norrland för 3,7 miljarder? Etc
Vart vänder marknaden med tanke på klimat och post-covid?
I allt fler städer börjar man klaga på för mycket turister (detta var innan covid). Kan turismen bli för stor för sitt eget bästa? Hittills är det européer (och i någon mån amerikaner) som rest ut i världen. Hur ser vi på omvända turistströmmar? Fyra miljarder asiater som vill besöka Europa. Möjligheter? Problem?