Annons:

Premium

Reseindustrin om Black Week: ”En stor satsning”

Veckans panel: Stefan Chatzopoulos, Country manager Sunweb, Johan Söör, VD First Camp, Martina Krantz, pressansvarig Apollo, Claes Pellvik, kommunikationschef, Ving/Nordic Leisure Travel Group, Oscar Brehmer, Group Corporate Communcation Manager Scandic Hotels Group, Adam Györki, Kommunikationschef TUI. 

TUI: ”Vi satsar stort på Black Week”

Hur märks Black Week i ditt företags kommunikation?

Stefan Chatzopoulos, Country manager Sunweb: Vi kör mycket på social medier och CRM.

Johan Söör, VD First Camp: Vi jobbar med utskick och kommunikation i sociala medier inför och under Black Week. Det är bara medlemmar i vårt lojalitetsprogram First Camp Club som erbjuds Black Week-rabatter så det är också ett sätt för också att fortsätta växa medlemsbasen.

Martina Krantz, pressansvarig Apollo: I all vår marknadsföring; hemsida, nyhetsbrev, sociala medier.

Claes Pellvik, kommunikationschef Ving/ Nordic Leisure Travel Group: Vi startade i förra veckan med en rejäl BW-kampanj och den är vårt huvudbudskap i egna kanaler just nu.

Oscar Brehmer, Group Corporate Communcation Manager Scandic Hotels Group: Inte påträngande.

Adam Györki, Kommunikationschef TUI: Vi satsar stort på Black Week, i de flesta av våra kanaler. Kommunikationen är väldigt taktisk med fokus på erbjudanden. 

Reseindustrin om Black Week

Vad är ert bästa erbjudande denna svarta vecka?

Stefan Chatzopoulos, Country manager Sunweb: 2500 kr per person i augusti

Johan Söör, VD First Camp: 40 procent rabatt på boende vissa perioder under 2025.

Martina Krantz, pressansvarig Apollo: Under veckan är det riktigt fina erbjudanden på vinterresor. På självaste Black Friday toppar vi det med ytterligare pangdeal! 

Claes Pellvik, kommunikationschef Ving/ Nordic Leisure Travel Group: 2 veckor med hotell till Phuket i mars för 11 995 kr

Oscar Brehmer, Group Corporate Communcation Manager Scandic Hotels Group: Deals som gör att man vill checka in för de stora upplevelserna!

Adam Györki, Kommunikationschef TUI: 4000 kronor rabatt på utvalda resor i Maj och Juni är vår starkaste, just nu. 

NLTG: ”Vi har extremt kompetenta människor i vårt Commercial Team”

Finns det en risk att ni säljer er för billigt  tack vare Black Week?

Stefan Chatzopoulos, Country manager Sunweb: Ja

Johan Söör, VD First Camp: Det är en ständig fråga hur mycket det ger i kompletterande försäljning vs vad som kannibaliserar på bokningar som ändå hade kommit men jag tycker vi har en balanserat erbjudande som också ger oss ännu fler medlemmar i First Camp Club.

Martina Krantz, pressansvarig Apollo: Det är som med alla resor oavsett när de säljs, att det finns en viss risk, men detta är planerat och framtaget för att passa in i hela bilden.

Claes Pellvik, kommunikationschef Ving/ Nordic Leisure Travel Group: Nej inte alls, vi har extremt kompetenta människor i vårt Commercial Team som vet exakt vad dom gör.

Oscar Brehmer, Group Corporate Communcation Manager Scandic Hotels Group: Vi har alltid goda, underbyggda argument kring vår prissättning.

Adam Györki, Kommunikationschef TUI: Den risken finns!

First Camp: ”Sett till hela årets försäljning är Black Week en väldigt liten del”

Har ditt företag ”råd att avstå” från Black week?

Stefan Chatzopoulos, Country manager Sunweb: Nej

Johan Söör, VD First Camp: Sett till hela årets försäljning är Black Week en väldigt liten del.

Martina Krantz, pressansvarig Apollo: Vi gör ett aktivt val att ha Black Week som en del av vår strategi.   

Claes Pellvik, kommunikationschef Ving/ Nordic Leisure Travel Group: Nej jag tror faktiskt inte det. Vi var inte först med att hoppa på BW-vågen, men över tid såg vi att vi tappade försäljning under den perioden.

Oscar Brehmer, Group Corporate Communcation Manager Scandic Hotels Group:  Ingen uppfattning. En god natts sömn får man oavsett om bokningen gjorts under Black Week eller någon annan gång. 

Adam Györki, Kommunikationschef TUI: Jag tror att det är svårt att stå utanför just nu. 

Apollo Sport

Apollo: ”En resa! Och några julklappar”

Vad köper du själv billigt under Black Week?

Stefan Chatzopoulos, Country manager Sunweb: En resa såklart

Martina Krantz, pressansvarig Apollo: En resa! Och några julklappar. 

Claes Pellvik, kommunikationschef Ving/ Nordic Leisure Travel Group: Har beställt ett kilo Kalix löjrom.

Oscar Brehmer, Group Corporate Communcation Manager Scandic Hotels Group: Inget av större karaktär

Adam Györki, Kommunikationschef TUI: En ny soffa tänkte jag, har nyligen flyttat och helt missat att en soffa numera kan kosta ungefär lika mycket som en bil.

Har du något mer att tillägga när det gäller Black Week så gör det här. 

Stefan Chatzopoulos, Country manager Sunweb: Tycker de nya reglerna är sämre för kunderna. Vi har ju löst det hela nu rent tekniskt, men när aktörer tvingas att jobba med rabattkoder istället för rabatter så innebär det att kunderna får svårare att jämföra priser eftersom det slår ut prisjämförelse siter.

Adam Györki, Kommunikationschef TUI: Håll utkik på TUI.se under helgen om du planerar att boka en resa.