Varför tröttnade du på American Express?
– Jag har haft tio fantastiska år på American Express och lärt mig en massa. Men ibland kan man fastna i samma fåra, jag behövde ny energi och nya utmaningar.
Vad ska du göra på nya jobbet?
– Hjälpa mina nordiska Travellinkkollegor att fortsätta vår expansion inom affärsresor.
Vad är du bäst på?
– Att lyssna till och förstå andra människors behov och i förlängningen formulera en lösning som passar. Jag hoppas också att jag har förmågan att hjälpa andra att göra detsamma.
Travellink är en internetresebyrå, hur haj är du på nätet?
– Det är en vanlig missuppfattning, men Travellink Affärsresor är inte en internetresebyrå. Våra företagskunder kan intyga att vi är en fullserviceresebyrå.
Men förknippar du inte dig själv mer med klassisk affärsreseförsäljning?
– Definitivt inte. Resebyråbranschen måste på allvar acceptera att det är online i kombination med personlig service som gäller nu.
Bokar du dina egna resor på nätet?
– Min hustru och jag har använt Travellink Privatresor på nätet sedan många år för familjens egna resor. Jag har personligen också hunnit göra tre tjänsteresebokningar på nätet, givetvis på vår egen onlinetjänst.
Saknar du tiden på Rosenbluth, som var en global men i Sverige liten och personlig affärsresebyrå?
– Nej, inte så värst. Travellink Affärsresor är också en personlig affärsresebyrå men så mycket modernare, bättre och med marknadens enklaste onlinebokningsverktyg.