Varför tog du jobbet?
– Jag bestämde mig för att ta mig an en ny utmaning med ett av världens mest snabbt växande och spännande flygbolag. Det som tilltalade mig mest var att få starta upp och jobba med en ny flygverksamhet i Sverige, men också att Emirates har oerhört spännande globala framtidsvisioner.
Hade du flugit med Emirates innan du började jobba där?
– Nej, faktiskt inte.
Har det varit stressigt fram till uppstarten i september?
– Lansering på en ny marknad innebär en hel del förberedelse och planering för att säkerställa en smidig start. Vårt fokus just nu handlar om att ständigt sträva efter att leverera en hög nivå på vår service till passagerarna och fraktkunder.
Hur stor personalstyrka har ni i Stockholm nu – och vad gör ni?
– Vi ska bli omkring 20 väldigt snart. Vi ansvarar för marknadsföring, försäljning, kundsupport och markservice i Sverige och för försäljning i Finland. Men vi ska också se till att varumärket blir mer känt, att fler får uppleva att Emirates är världens bästa flygbolag, för det utsågs vi ju till i år.
I resebranschen har Emirates varumärke en stark ställning, men känner vanliga svenskar igen er?
– Jag tror att många har hört talas om Emirates, men vi har ett stort jobb att göra här i Sverige och Finland med att berätta mer om bolaget som faktiskt erbjuder mycket mer än enbart flygresan, gourmetmat ombord, prisbelönt underhållningssystem och förstaklass- service.
Ålder: 51 år.
Bor: Täby.
Familj: Gift och har två barn på 14 och 11 år.
Aktuell: Som ny Country manager på Emirates för Sverige och Finland.