Fredrik Olsson, tidigare CTO på Otravo, har antagit rollen som Business Area Manager Flights på Sembo. Fredrik kommer att ingå i ledningsgruppen för att stärka Sembos affärsområde inom flyg. Jessica Hall, tidigare Customer Experience Manager på Flygstolen.se, har nu fått rollen som Head of Customer Happiness på Sembo. Jessica har mångårig erfarenhet inom kundtjänst och kommer att arbeta med att säkerställa att Sembos kunder har en fantastisk reseupplevelse samt ingå i Sembos ledningsgrupp.
De övriga fem medarbetarna som har rekryterats är utvecklare samt en UX-designer. Alla kommer att vara baserade i Helsingborg och ingå i Sembos IT avdelning och bidra till att fortsätta utveckla Sembos bokningsplattform.
“Vi är mycket glada att välkomna dessa sju erfarna medarbetare till Sembo-familjen”, säger Andreas Elmgren, General Manager på Sembo i ett pressmeddelande. “Deras kompetens och erfarenhet inom branschen kommer verkligen bidra till vårt team och vår kommande expansion på den globala marknaden”