Annons:

Michael Schüller blir ansvarig för allianser på DIB Travel

Michael Schüller, med lång erfarenhet inom affärsresebranchen, tar sig nu an rollen som ansvarig för allianser på DIB Travel. Det expanderande travel-tech-bolaget fokuserar på att revolutionera affärsresor och hjälper resebyråer att ställa om till online travel management. Ett fokus som passar Michael Schüller som hand i handske. Med sina erfarenheter som tidigare vd på svenska Egencia (del av Expedia) och American Express, blir han en viktig länk i att växa DIB Travels relationer med resebranschen, enligt ett pressmeddelande.

– DIB Travel identifierade tidigt behovet av digitalisering och är drivande i att få resebyråer att ta det digitala steget. Michael har extremt bra erfarenhet av att driva digital transformation och har därtill en relation med resebranschen som för oss är ovärderlig, säger Daniel Vasiljevic och Timothy Walentynowicz, grundare DIB Travel i ett pressmeddelande.

DIB Travel är ett växande travel-tech bolag med fokus på att revolutionera affärsresor. Företaget äger och utvecklar sin egen digitala plattform och hjälper medelstora och mindre resebyråer att ställa om till online travel management och leverantörssamarbeten. DIB Travel har flera stora kända investerarare bakom sig som till exempel 82:an Invest (Wallenberg) och Karl-Johan Persson via 41:an Invest.

Marknaden för affärsresor i Sverige uppskattades innan pandemin av Svenska resebyrå- och arrangörsföreningen (SRF) till cirka 20 miljarder kronor. Branschen uppskattar samtidigt att det finns ett mörkertal på ytterligare 10 miljarder kronor finns i så kallade ”unmanaged” resor, dvs affärsresor som bokas av anställda utan någon affärsresebyrå inblandad. Den svenska affärsresemarknaden kan alltså värderas till 30 miljarder kronor per år. Även om den just nu är påverkad av pandemin så finns det stora möjligheter för en aktör som kan omfamna såväl branschens kompetens som att leverera smarta digitala verktyg.

En kommentar

  1. Kent: Coolt, grattis Michael!