”Jag ser fram emot att bidra till att ytterligare stärka Strawberrys position”
Positionen som VP Marketing & Digital är en nyckelroll i Strawberrys plan om ytterligare tillväxt, och ambitionerna för framtiden är större än någonsin. Med nya partners i lojalitetsprogrammet och en ambitiös tillväxtstrategi kommer Strawberry att vara en portal till de bästa upplevelserna över hela Norden.
– Vi är mycket glada över att snart ha Marianne med i teamet. Med hennes erfarenhet från bland annat SAS och nu senast som marknads- och kommunikationsdirektör för Norden på SATS har vi fått en kandidat med bred erfarenhet och stor kunskap. Tillsammans med ett fantastiskt team kommer Marianne att vara en nyckelperson för vidare utveckling och tillväxt inom Strawberry, säger Carl Oldsberg, vd på Eberry i ett pressmeddelande.
Under fem år arbetade Marianne bland annat på SAS där hon var marknadschef och del av det globala sälj- och marknadsteamet med ansvar för kommunikation och utveckling av SAS varumärke. Under denna period lanserade företaget bland annat kommunikationskonceptet ”We are travelers” och en ny visuell identitet. Orderud har sedan 2018 arbetat på SATS som nordisk marknads- och kommunikationsdirektör, med huvudansvar för bland annat SATS varumärke och kommersiella agenda över de nordiska gränserna.
– Jag är stolt och ödmjuk över att få denna möjlighet. Jag ser fram emot att bidra till att ytterligare stärka Strawberrys position i en spännande fas för företaget. Det är med mycket energi, engagemang, ett varmt bultande hjärta och en lite rebellisk attityd som jag ska gå in i det här arbetet, säger Marianne Orderud, tillträdande VP Marketing & Digital Sales i ett pressmeddelande.
Marianne har en utbildning från militären i Norge, samt en kandidatexamen i civil marknadsföring från Handelshögskolan BI. Hon har tidigare arbetat på bland annat Microsoft och Tele2 med försäljning, marknadsföring och varumärke.