”I Norge har lyckats motivera norrmännen till att välja elbilar genom att göra det till det lättaste och mest attraktiva valet”
Donald Hayes har i nästan 30 år arbetat inom Avis på marknader som Storbritannien, Nya Zeeland och Norge. Som chef för Avis i de skandinaviska länderna kommer han att ansvara för implementering av den globala affärsplanen på de olika marknaderna, vilket bland annat innefattar ett övergripande ansvar för den operativa verksamheten, den kommersiella funktionen samt bilflottan.
– Jag har haft chansen att jobba inom allt ifrån biluthyrning på Avis hyrbilsstationer, till chefsroller inom affärsutveckling på företaget. Därför hoppas jag i min nya roll kunna ge mina team i Norge, Sverige och Danmark samma möjlighet att utvecklas inom Avis, men även stärka vårt nordiska samarbete med utökade gemensamma resurser. På så sätt tror jag att vi tillsammans kan uppnå ännu högre kvalitet gentemot våra kunder i Skandinavien, säger Donald Hayes, chef för Avis i Norge.
Donald Hayes kommer att ersätta Andrew Smith som har varit chef över både den svenska och danska marknaden under de senaste fyra åren. Som ny chef för Avis i Sverige och Danmark planerar Donald Hayes att använda sina erfarenheter från Norge till att fortsätta utveckla marknadernas erbjudanden inom miljömässigt hållbar mobilitet. Även i Sverige har Avis länge investerat i att minska koldioxidutsläppen genom att bland annat ställa om sin flotta till att bestå av en majoritet av laddbara bilar. Idag är 68 procent av Avis bilar i Skandinavien antingen laddhybrider eller rena elbilar.
– De senaste åren har vår bransch genomgått en snabb utveckling, där nya konsumenttrender och mobilitetslösningar har bidragit till att driva biluthyrningsindustrin mot nya miljömässiga lösningar. I Norge har lyckats motivera norrmännen till att välja elbilar genom att göra det till det lättaste och mest attraktiva valet. Det är även så vi kommer att arbeta med hållbarhet i Avis i hela Skandinavien, genom att fortsätta göra det hållbara valet av våra laddbilar lättare och mer attraktivt för våra kunder, säger Donald Hayes.
En kommentar