Annons:

Camilla Everberg är ny sälj- och marknadschef på Ving

Nordic Leisure Travel Group, där bland annat Ving ingår, värvar Camilla Everberg som ny Chief Sales, Marketing & Digital Experience Officer. Med det förstärker researrangören den nordiska koncernledningen och säkerställer samtidigt utvecklingen av den integrerade marknadsförings- och försäljningsorganisationen. Camilla Everberg tillträder sin nya tjänst i mars 2023, enligt ett pressmeddelande.

”Att testa, mäta och lära är ett av mina mantran för att vinna både heads and hearts”

Camilla Everberg har över 20 års erfarenhet inom marknadsföring, kommunikation, affärsutveckling och e-handel med flera ledande befattningar inom bla Bonnier Broadcasting/TV4-gruppen och olika Orkla bolag. Sedan 2019 är hon Head of Marketing, Communication och E-com på Elgiganten, som är en av Sveriges största aktörer inom retail. I november 2021 vann Camilla priset Sveriges bästa marknadschef både i kategorin hemelektronik samt smarta hem med motiveringen att Elgiganten lyckats förbättra sin redan starka position på ett imponerande sätt.

– Vi är mycket glada att kunna hälsa Camilla välkommen till oss för att tillsammans med vårt erfarna team inom Marketing, Digital Experience och Partnership sätta ännu mer fokus på att utveckla vår affär, både off- och on-line, säger Magnus Wikner, koncernchef Ving/Nordic Leisure Travel Group enligt ett pressmeddelande.

Inom Nordic Leisure Travel Group får Camilla en central roll som övergripande ansvarig för såväl Marketing, Brand och Digital Experience/Development som Sales och Customer Insights. Hon kommer även sitta med i den nordiska koncernledningen.

– Det ska bli väldigt spännande att ta mig an denna nya roll. Resor ligger mig varmt om hjärtat och är något som berikar mångas liv. Det är en spännande bransch med både stora utmaningar och möjligheter. Några av de viktigaste erfarenheter jag tar med mig är att alltid sätta kunden i centrum och att hela tiden arbeta för att förbättra kundupplevelsen och kunderbjudandet, vilket jag tror kan komma väl till pass även inom Nordic Leisure Travel Group. Att testa, mäta och lära är ett av mina mantran för att vinna både ”heads and hearts”, säger Camilla Everberg i ett pressmeddelande.

Kommentarer är stängda.