Annons:

Visit Swedens Twitterkampanj vinner 100-wattaren

Curators of Sweden, Visit Swedens kampanj där medborgare får representera Sverige på Twitter, vann i går kväll reklampriset 100-wattaren.

Det är ett år sedan Svenska institutet och Visit Sweden överlät Sveriges officiella Twitterkonto, @sweden, till medborgarna. Twitterinitiativet Curators of Sweden har redan vunnit 24 nationella och internationella prestigefyllda priser. Det har bland annat vunnit guld- och silverägg på svenska Guldäggetgalan, Clio Awards och Grand Prix i Cannes Lion.
I går kväll vann kampanjen dessutom två priser i kommunikationstävlingen 100-wattaren. Curators of Sweden var nominerat i kategorierna Internationellt och Smart och vann förstapris i båda.
– Curators of Sweden är ett initiativ som inte bara visar på svensk progressivitet – utan bevisar det. Det har skapat en kärnfull dialog med målgruppen samtidigt som initiativet i sig manifesterar viktiga kärnvärden som Sverige bygger på: tolerans, transparens och yttrandefrihet, säger Frida Roberts, chef för Enheten för kommunikation på Svenska Institutet.
Priset delas ut av Sveriges Annonsörer och Sveriges Kommunikationsbyråer.

Kommentarer är stängda.