Sex företag nomineras till priset som delas ut av Sveriges Annonsörer, Sveriges Informationsförening och Sveriges Marknadsförbund.
Nomineringen för Visit Sweden lyder:
“Att genomföra en omprofilering och förändra inarbetade metoder är ett arbete som kräver mod och insikt. Idag är Visit Sweden ett modernt kommunikationsföretag som på ett framgångsrikt sätt inkorporerat alla de kanaler och verktyg som finns i kommunikatörernas verktygslådor modell 2011. Effekten är tydlig, såväl på hemmaplan som internationellt.”
Priset tilldelas vd och kommunikationschef i verksamheter som utmärkt sig för sitt kommunikationsarbete under året. Thomas Brühl, vd, Bo Söderström, informationsdirektör och Maria Ziv, marknadskommunikationsdirektör, är nominerade för Visit Swedens räkning.
Övriga nominerade är Systembolaget, Fotografiska muséet, Ericsson, Max Hamburgerrestauranger och OLW. Vinnaren utnämns den 22 mars.
Nomineringen för Visit Sweden lyder:
“Att genomföra en omprofilering och förändra inarbetade metoder är ett arbete som kräver mod och insikt. Idag är Visit Sweden ett modernt kommunikationsföretag som på ett framgångsrikt sätt inkorporerat alla de kanaler och verktyg som finns i kommunikatörernas verktygslådor modell 2011. Effekten är tydlig, såväl på hemmaplan som internationellt.”
Priset tilldelas vd och kommunikationschef i verksamheter som utmärkt sig för sitt kommunikationsarbete under året. Thomas Brühl, vd, Bo Söderström, informationsdirektör och Maria Ziv, marknadskommunikationsdirektör, är nominerade för Visit Swedens räkning.
Övriga nominerade är Systembolaget, Fotografiska muséet, Ericsson, Max Hamburgerrestauranger och OLW. Vinnaren utnämns den 22 mars.