Detta tycker jag om Lufthansa:
“Att satsa på mer premium är helt rätt – för vad är egentligen alternativet?”
Emanuel Karlsson, vd Rolfs Travel Group: Stabil tysk kvalité. Europas bästa flygbolag.
Helene Hofverberg, PR-konsult inom destinationsmarknadsföring Related: Stabilt flygbolag som tar mig från A till B.
Johanna Danielsson, vd Kairos Future: Efter att ha levt 15 år i Tyskland känns Lufthansa som mitt SAS – ett varumärke jag har en stabil men opassionerad relation till. En stabil transportör jag litar på, med korrekt och opersonlig service, det duger gott! Att satsa på mer premium är helt rätt – för vad är egentligen alternativet?
Didrik von Seth, vd SRF: Lufthansagruppens storlek gör att de kan dra fördelar av stordriften detta innebär. En välskött företagsgruppering som dock har lite av ”flag carriers” utmaningar. Tror dock att storleken gör att de kommer att vara en av två-tre som dominerar om fem år.
Charlotte Holmbergh, director of Communications and Public Affairs Norwegian: Ett helt ok flygbolag med ett stort linjenät.
Jari Virtanen, CEO Stena Line Travel & Retail Group: Mycket bra bolag. Jag reser gärna med dem.
Cecilia Saberi, kommunikationschef Hertz Sverige: Älskar Lufthansa! ordning och reda som passar mig.
Mats Nyblom, vd SRJ(k) AB: Flög faktiskt Lufthansa igår för första gången på flera år (LH 2417). Förra gången vill jag minnas att det i ekonomi ingick något litet tilltugg och även öl. Kändes premium för en ekonomiresnär. Nu var det slut med detta och det som ingick var vatten och en liten bit choklad. Kaffe/te och allt annat mot avgift. Bryr mig inte så mycket om detta eftersom jag söker den resa som bäst svarar mot mina önskningar vad gäller pris och tider. Tror att om det är premiumupplevelse man är ute efter ska man lägga mer på service och kanske inte så mycket på stolar. Min flight var i tid och tysk ordning som Lufthansa står för är ett attraktivt attribut för ett flygbolag.
Detta tycker jag om Gröna Lund:
“Synd bara att jag är för feg för att åka något annat än Kvasten och Vilda Musen”
Emanuel Karlsson, vd Rolfs Travel Group: Finns förbättringspotential. Satsa på gröna kaniner är ett första steg i rätt riktning.
Helene Hofverberg, PR-konsult inom destinationsmarknadsföring Related: En ikon i hjärtat av Stockholm. Synd bara att jag är för feg för att åka något annat än Kvasten och Vilda Musen.
Johanna Danielsson, vd Kairos Future: Toppen med deras modiga satsning på året-runt-upplevelser! Efter att under Halloween köat i hällregn för att få tag på pizza-slices till brorsbarnen, som vi sedan fick äta ståendes i vätan med läsken balanserandes på en soptunna, tänker jag att det finns förbättringspotential till nästa säsong. Hade gärna betalt ohemult mycket för att få äta riktig mat under tak och i värmen utan 45 min. kö. Men det var karaktärsdanande för barnen och nästa gång tar vi med en tarp 🙂
Jari Virtanen, CEO Stena Line Travel & Retail Group: Utmärkt nöjespark och en mycket trevlig konsert ”arena” med unikt läge. Var på Toto där i förra somras och trivdes fantastiskt bra.
Didrik von Seth, vd SRF: Fantastiskt att ta sitt barnbarn till eller kompisgänget på femkamp. Synd bara att inte området kan utvecklas rent ytmässigt. Det skulle klart öka Stockholms attraktionskraft som besöksmål.
Cecilia Saberi, kommunikationschef Hertz Sverige: Det börjar bli en klassfråga det här med att kunna ta sina barn på nöjesfält. Det är alldeles för dyrt tyvärr.
Charlotte Holmbergh, director of Communications and Public Affairs Norwegian: Kul ställe där jag sommarjobbade under gymnasiet men som jag inte besöker särskilt ofta nuförtiden.
Mats Nyblom, vd SRJ(k) AB: Gillar Gröna Lund, även om jag för egen del inte är intresserad. Är jag där är det för någon annans skull. Men, en klassiker som kan trolla med knäna vad det gäller att utnyttja ett knappt utrymme. Lustiga husets flygande matta är episk!
Detta gör jag på sportlovet:
“Jobbar häcken av mig för att göra svenskars semestrar bättre!”
Emanuel Karlsson, vd Rolfs Travel Group: Jobbar häcken av mig för att göra svenskars semestrar bättre!
Helene Hofverberg, PR-konsult inom destinationsmarknadsföring Related: Hänger i Funäsdalen.
Johanna Danielsson, vd Kairos Future: Det blir skidåkning i Ramundbergets backar igen.
Jari Virtanen, CEO Stena Line Travel & Retail Group: Arbetar. Barnen bor inte hemma mera så resorna görs nu på tider när priserna är lägre än på sportlovet.
Didrik von Seth, vd SRF: Är med barnbarn och fru i fjällen på en utomordentlig anläggning, Fryksås Hotell och Gestgifveri
Cecilia Saberi, kommunikationschef Hertz Sverige: Förbereder mig inför Stafettvasan
Charlotte Holmbergh, director of Communications and Public Affairs Norwegian: Åker skidor.
Mats Nyblom, vd SRJ(k) AB: Åker med Lufthansa till München och därefter med tåg till Zillertal för att därstädes beträda snöklädda alper.
Detta tycker jag om åka skidor i svenska fjällen:
“Det är oslagbart härligt (och de andra dagarna har jag glömt)”
Emanuel Karlsson, vd Rolfs Travel Group: För dyrt och för kallt. Vi väljer värmen.
Helene Hofverberg, PR-konsult inom destinationsmarknadsföring Related: Det är oslagbart!! Älskart!!
Johanna Danielsson, vd Kairos Future: Det är oslagbart härligt (och de andra dagarna har jag glömt).
Jari Virtanen, CEO Stena Line Travel & Retail Group: En mycket bra barnprodukt (Sälen) men långa liftköer om jag minns rätt.
Didrik von Seth, vd SRF: Som skåning uppvuxen i Spanien är inte själva skidåkningen huvudsaken.
Cecilia Saberi, kommunikationschef Hertz Sverige: Jag har några kollegor som lär mig det svenskaste av allt – att lära sig åka skidor (först längd) men själv hade jag nog inte klarat av att lära mig allt vad det innebär. Hade känt mig helt malplacerad om jag inte fått hjälp att lära mig. Utförsåkning är väldigt dyrt så det väntar jag med att lära mig.
Charlotte Holmbergh, director of Communications and Public Affairs Norwegian: Bra för nybörjare och toppen när barnen är små och ska lära sig att åka skidor. Fantastiskt för de som åker längdskidor. Men om man vill åka slalom är det inget som slår Alperna……
Mats Nyblom, vd SRJ(k) AB: Det är OK, men är man (som jag är då jag skriver detta) i Alperna måste man konstatera att Alperna är elitserien och där spelar inte de svenska skidorterna.