I nya Vagabond Community (www.vagabond.se/community) kan man själv lägga upp fotoalbum, resebloggar, tips och varningar från sina resor. Besökarna kan skapa egna profiler, kommunicera med varandra och lätt hålla kontakt med vänner och familj under resan.
– Vi vet att våra läsare och besökare har massor av reseerfarenheter och tips som de är sugna på att dela med sig av. Nu öppnar vi upp för dem att verkligen kunna bidra till sajten, säger Alexandra Kindblom, vd för Vagabond Media AB.
De bästa tipsen och bilderna kommer också att publiceras i Resemagasinet Vagabond, med premiär i nummer 4 2009 som kommer ut redan i början av maj.
Idén att starta ett community har funnits under flera år hos Vagabond. Alexandra Kindblom säger att utvecklingen går mot att nätanvändarna själva blir producenter av material på nätet. Det är självklart för Vagabond att delta i detta.
– Våra läsare är ute och reser stup i kvarten. Det är ett självklart steg för oss att bjuda in dem till sajten och ge dem att plattform att diskutera med varandra, säger hon.
Hon tycker också att det känns extra roligt att smyglanseringen sker just nu. Trots lågkonjunkturen så fortsätter resandet, och lanseringen av Vagabond Community ger en positiv signal, säger hon.
De 500 första aktiva medlemmarna har chansen att vinna en resa till Sicilien och presentkort i Vagabonds egen resebutik.
– Vi vet att våra läsare och besökare har massor av reseerfarenheter och tips som de är sugna på att dela med sig av. Nu öppnar vi upp för dem att verkligen kunna bidra till sajten, säger Alexandra Kindblom, vd för Vagabond Media AB.
De bästa tipsen och bilderna kommer också att publiceras i Resemagasinet Vagabond, med premiär i nummer 4 2009 som kommer ut redan i början av maj.
Idén att starta ett community har funnits under flera år hos Vagabond. Alexandra Kindblom säger att utvecklingen går mot att nätanvändarna själva blir producenter av material på nätet. Det är självklart för Vagabond att delta i detta.
– Våra läsare är ute och reser stup i kvarten. Det är ett självklart steg för oss att bjuda in dem till sajten och ge dem att plattform att diskutera med varandra, säger hon.
Hon tycker också att det känns extra roligt att smyglanseringen sker just nu. Trots lågkonjunkturen så fortsätter resandet, och lanseringen av Vagabond Community ger en positiv signal, säger hon.
De 500 första aktiva medlemmarna har chansen att vinna en resa till Sicilien och presentkort i Vagabonds egen resebutik.