Nettoomsättningen ökade från 43 till 55 miljoner kronor under kvartalet september-november. Bokningsläget är i volym nu 4 procent högre än i fjol. Resultatet efter skatt förbättrades från -239 till -222 miljoner kronor.
– Efter en svag bokningsingång under oktober tog intresset ordentlig fart från mitten av november. Alla våra destinationer fick en bra start i höst och genom tidig kyla öppnade samtliga tidigare än normalt. Skidåkningsprodukten är bästa tänkbara inför julen. Bokningsläget fram till och med vecka 9, som utgör vårt andra kvartal, är i volym 8 procent bättre än föregående år. Bokningsläget för kvarvarande period därefter, vecka 10 till säsongslut som utgör vårt tredje kvartal, är bokat till 3 procent lägre volym än året innan. Det starka bokningsläget för den första delen av säsongen innebär att all marknadskommunikation kan inriktas mot senare delen av säsongen, säger vd Mats Årjes.