– Människor som planerar sina resor förväntar sig idag att göra det online. I nuläget är det relativt tomt på hyllorna med produkter och det finns ingen riktig butik för dem som är sugna på destinationen Skåne. Vi ska snabbt komma ikapp och möta de förväntningarna, säger Pia Jönsson Rajgård, vd för Tourism in Skåne.
Alla kommuners turistorganisationer och de företag som finns på Skane.com ska finnas bokningsbara före sommaren, enligt planen. Efter sommaren inkluderas även evenemang, golfbanor, hotell, STF:s vandrarhem, cykeluthyrare, taxi, museer, bed & breakfast och så vidare.
Det investeras nu totalt cirka 12,5 miljoner kronor i plattformen. I det ingår ny teknik för cirka en miljoner kronor och resterade går till Näringslivs Skånes arbete att med samarbetspartner och EU bistå besöksnäringen med affärsutveckling samt exportmognad, produkt- och destinationsutveckling i olika former.
Alla kommuners turistorganisationer och de företag som finns på Skane.com ska finnas bokningsbara före sommaren, enligt planen. Efter sommaren inkluderas även evenemang, golfbanor, hotell, STF:s vandrarhem, cykeluthyrare, taxi, museer, bed & breakfast och så vidare.
Det investeras nu totalt cirka 12,5 miljoner kronor i plattformen. I det ingår ny teknik för cirka en miljoner kronor och resterade går till Näringslivs Skånes arbete att med samarbetspartner och EU bistå besöksnäringen med affärsutveckling samt exportmognad, produkt- och destinationsutveckling i olika former.