På onsdag stod ett Ryanair-plan stilla på Säve flygplats i fem timmar innan flygningen till slut ställdes in. Passagerarna fick vänta ombord utan mat eller vatten, skriver Sveriges Radio P4 Göteborg.
Den långa väntan beror enligt Ryanair på felaktig information till kaptenen om att flyget skulle kunna lyfta.
– Det gjorde att han bad passagerarna stanna kvar ombord. Och till slut kom besked om att man skulle kunna lyfta strax innan flygplatsen stängde vid 23-tiden. Man hade till och med avisat planet. Men då började det snöa igen, säger McNamara till TT.
– Att vi inte kunde sälja eller dela ut drycker eller smörgåsar till passagerarna beror framför allt på tull- och skatteregler. Men sedan vill vi heller inte ha serveringsvagnar i gångarna när vi väntar på start, det kan försena takeoff betydligt, säger Stephen McNamara.
Den långa väntan beror enligt Ryanair på felaktig information till kaptenen om att flyget skulle kunna lyfta.
– Det gjorde att han bad passagerarna stanna kvar ombord. Och till slut kom besked om att man skulle kunna lyfta strax innan flygplatsen stängde vid 23-tiden. Man hade till och med avisat planet. Men då började det snöa igen, säger McNamara till TT.
– Att vi inte kunde sälja eller dela ut drycker eller smörgåsar till passagerarna beror framför allt på tull- och skatteregler. Men sedan vill vi heller inte ha serveringsvagnar i gångarna när vi väntar på start, det kan försena takeoff betydligt, säger Stephen McNamara.