Resultatet före skatt förbättrades något under det fjärde kvartalet jämfört med fjolåret, från -175 till -167 miljoner kronor. Nettoomsättningen ökade från 22 till 36 miljoner kronor under kvartalet som varade under perioden juni till augusti. Resultatet efter skatt försämrade dock, från -133 till -147 miljoner kronor.
– Vi har upplevt en säsong när flera omvärldsfaktorer samtidigt gått emot oss, vilket inneburit lägre volymer och resultat. Aktuellt bokningsläge är något lägre än föregående år och vi kommer under hela bokningsperioden hålla en hög marknadsnärvaro för att öka försäljningstakten. En positiv effekt av den högre marknadsnärvaron är bland annat att förköpta Skipass fördubblats jämfört med året innan, säger vd Mats Årjes.
– Vi har upplevt en säsong när flera omvärldsfaktorer samtidigt gått emot oss, vilket inneburit lägre volymer och resultat. Aktuellt bokningsläge är något lägre än föregående år och vi kommer under hela bokningsperioden hålla en hög marknadsnärvaro för att öka försäljningstakten. En positiv effekt av den högre marknadsnärvaron är bland annat att förköpta Skipass fördubblats jämfört med året innan, säger vd Mats Årjes.