Sedan starten har Guestit vuxit till att hantera över 127 500 gästnätter per år och samlat på sig över 6 400 femstjärniga recensioner. Med boenden spridda över Åres olika delar, från mysiga fjällstugor till moderna lägenheter, erbjuder de något för alla typer av resenärer. Företagets VD, Olof Kernell, betonar vikten av att möta gästernas behov samtidigt som de drar nytta av digitaliseringen.
”Vi har investerat mycket i teknik för att kunna erbjuda våra gäster och värdar en smidigare upplevelse. Det handlar om allt från digital incheckning till säker nyckelhantering. Men i slutändan är det fortfarande den personliga touchen som gör skillnaden,” säger Olof Kernell.
Tekniken som Guestit implementerat har också varit en gamechanger för fastighetsägare som vill hyra ut sina bostäder utan att oroa sig för det praktiska. Genom en digitaliserad process kan ägare enkelt hantera uthyrningen, medan Guestit tar hand om resten – från gästkommunikation till städning och underhåll. Detta har lett till att företaget framgångsrikt har expanderat och ökat sin närvaro i Åre, där efterfrågan på korttidsboenden ständigt växer.
Med deras mål att nå över 3000 listade boenden under de kommande åren fortsätter Guestit att spela en central roll i att stärka Åres position som en toppdestination, både för svenska och internationella resenärer. Kombinationen av teknologi och omtanke gör att resenärerna kan fokusera på det viktigaste – att njuta av allt som Åre har att erbjuda.