När TUR-mässan stängdes hade omkring 40 000 besök registrerats. Det är en tio procent färre än i fjol, men ändå såldes rekordmånga resor.
– Men med tanke på utgångsläget ändå en rätt bra siffra. Utställarna vågade inte satsa på samma sätt i år, framförallt på grund av skuldkrisen i flera euroländer. Mässan var drygt tio procent mindre än i fjol, vilket också avspeglar nedgången i hela branschen. Färre utställare attraherar färre besökare, så enkelt är det, säger mässansvarige Per Magnusson.
Utställarna hade sammanlagt 139 olika erbjudanden, vilket är sex gånger fler än i fjol. Med ett begränsat antal köp var det totala utbudet 14 626 erbjudanden, exakt hur många av dessa som såldes framgår dock inte av TUR:s pressmeddelande.
SJ hade det populäraste erbjudandet: biljett till valfritt resmål för 145 kronor. Airtours sålde kraftigt rabatterade biljetter och Resia sålde charterresor i samarbete med Apollo.