Han är kritisk mot att terminal 4 inte öppnats upp i ett tidigare skede men ser inte några konkreta åtgärder för att situationen ska lösas. Generalsekreteraren ställer sig även frågande till att Swedavia flaggat för att situationen riskerar att förvärras.
– Jag fattar inte, hur kan det bli värre än i dag?
Swedavias presschef Robert Pletzin säger att personal arbetar för att resenärer inte ska missa några flyg och att man inte är nöjda över situationen. Bolaget rekryterar nu personal för att lösa den brist som orsakat kaoset.
När svenskarnas charterresor inom några veckor går in i högsäsong riskerar kökaoset på Arlanda att bli ännu värre, skriver TT.
– Vi får verkligen hoppas att det blir bättre till dess, säger Vings pressinformatör Anna Hagberg till nyhetsbyrån.
Hon kallar situationen för ”ohållbar”.
Trots de timslånga köerna har varken Ving eller konkurrenten Tui än så länge några rapporter om kunder som missat sina plan.
Tuis kommunikationschef Adam Györki säger till TT att deras kunder sannolikt är ute i mycket god tid eftersom den som ska på charter med familjen inte vill riskera något.
En kommentar