Höstens spännande Travel News Studio handlar om trender inom ekonomi, sociala medier och ledarskap – det här är kunskapsseminariet du inte vill missa!
[size=16]
EKONOMI – Osäkerheten runt den globala och europeiska ekonomin är stor och utvecklingen är en viktig parameter för den svenska resebranschens framgång. En av Sveriges ledande ekonomer visar vägen till de viktigaste ekonomiska trenderna inför nästa år.
SOCIALA MEDIER – En djupdykning i de hetaste trenderna inom sociala medier. Att arbeta med sociala medier är numera en hygienfaktor för reseföretagen, inget man gör ”vid sidan av” för att det är nytt och kul. Men hur konverterar du din sociala närvaro till intäkter? Hur bygger du upp ditt varumärke med hjälp av Facebook och Twitter? Våra experter lär dig hur du kan använda sociala medier på ett lönsamt sätt.
ORGANISATION – Den digitala utvecklingen och ökad global konkurrens ökar kraven på dig som ledare. Lyssna till ledarskapskonsulten som vet hur du får förmåga att se bortom dina gränser, sätta mål du aldrig vågat tänka på – och får både organisationen och resultatet att lyfta. [/size]
Anna Felländer chefsekonom, Swedbank Vilka blir de viktigaste ekonomiska trenderna 2015 som resebranschen måste förhålla sig till? Vad händer med konjunkturen i Sverige och världen? Swedbanks chefsekonom ger sin syn på den ekonomiska utvecklingen globalt och lokalt de kommande åren. Läs intervjun med Anna Felländer |
Karin Eriksson Grundare/sociala medier expert, Social FTW Det går att tjäna pengar på sociala medier. Karin Eriksson, expert på sociala medier, berättar hur hon byggde upp hotellkedjan Scandics närvaro i sociala medier, vilket ledde till en fördubblad konvertering av hotellnätter via dessa kanaler. Som konsult inom content marketing, analys, konvertering och kundtjänst berättar hon också om hur man bygger och långsiktiga och personliga relationer med målgrupper genom sociala medier. Läs intervjun med Karin Eriksson |
Tommy Sollén Social FTW Så skapar du viral succé runt ditt varumärke. Tommy är en av nyckelpersonerna bakom den globala twittersuccén Curators of Sweden och skapade Visit Swedens strategi för sociala medier. Han är en av Sveriges ledande strateger inom sociala medier med inriktning på långsiktigt PR-, relations- och varumärkesbyggande. Läs intervjun med Tommy Sollén |
Mathias Bönnemark VD och partner, Qeep I det långa loppet kostar det mer att bara sikta mot trädtopparna i stället för mot månen. Mathias Bönnemark, ledarskapskonsult som bland annat samarbetat med SAS, delar med sina tips och erfarenheter om hur en attityd gentemot möjligt och omöjligt kan omvandlas till reella slantar i företagskassan. |
Sarah Wittbom
Moderator
Svensk e-handels mest kunniga moderator från Nordic eCommerce Summit är numera även ett välbekant ansikte i resebranschen – och leder för fjärde gången Travel News Studio.