Annons:

TN Studio Digital: ”Låt inte digitala talanger bli marknadsfolkets slaskhink”

- Låt inte företagets digitala talanger blir marknadsavdelningens slaskhink. Det säger Ulrika Rudqvist, digital strateg. Hon kommer att berätta hur reseföretag kan nå fram till kunderna, som alltmer ratar reklam, genom det digitala bruset på TN Studio Digital 1 juni.

Anmäl dig till TN Studio Digital 1 juni här:

Varför ska folk komma och lyssna på dig på Travel News Studio Digital?

 – Vi lever i en värld där människor betalar för att slippa se reklam, ser banners som direkt störande och inte litar på copywriters. Ändå fortsätter så många resebolag satsa på banners, affiliates och klick. Jag kommer berätta om hur man når igenom bruset, utan att kunden uppfattar ens kommunikation som störande reklam utan något som mottagaren faktiskt vill ta del av. 

 Hur hittar man dessa nya kommunikationsvägar?

– Genom att intressera sig för och försöka förstå kunden och dess behov. När man gör det kan man göra den bästa kommunikationen. Jag kommer att berätta mer på TN Studio Digital.

  Men någonting kan du väl avslöja?

 –       Jag kommer berätta hur en av våra kunder ökade sin omsättning med 35 % tack vare en Facebook-applikation. 

 Du började din karriär på onlineresebyrån Travelstart, men har de senaste åren innan du nyligen kom till The Fan Club arbetat som global digital chef på sminkföretaget Isadora. Vilken koll har du på resebranschen i dag?

 – Tämligen god skulle jag säga! Mitt mål har alltid varit att en dag återvända till resebranschen, så jag håller alltid koll på travelnews.se kring vad som händer, samt läser en hel del utländska bloggar. 

 Den digitala utvecklingen går rasande snabbt. En hel del reseföretag tror jag kan känna en matthet över att man knappt lärt sig behärska en ny digital kanal, så måste man tänka nytt igen. Vad är dina bästa tips för att orka ligga i framkant och tänka nytt?

 –  För det första går det inte så snabbt, privatpersoner är lika trötta och ointresserade av att testa nytt som företag. Men vill man hänga med så handlar det om att ständigt kompetensutveckla, och att våga ta upp digitala talanger på höga poster. Jag tror det vanligaste felet jag ser hos företag är att man låter digitala talanger bli marknadsavdelningens slaskhink.

Anmäl dig till TN Studio Digital 1 juni här:

Läs även intervju med föreläsaren Antoine Heftler, vd och medgrundare IBAround, som också deltar på TN Studio Digital 1 juni.

 

 

 

 

 

 

Kommentarer är stängda.