Med den tuffa konkurrensen som resebranschen befinner sig i är det viktigt att ligga i framkant och att följa med i utvecklingen. Det tar TN Studio vara på och dedikerar höstens seminarium till att trendspana på tre fronter; ekonomi, organisation och sociala medier.
Hur ser framtidens ledare ut? Och hur förvandlar man likes på Facebook till cash? Det är några av frågorna som kommer att behandlas under seminariet.
Vi har förmånen att presentera fyra inspirerande föreläsare från Swedbank, Social FTW och Qeep.
Förra årets TN Studio blev en succé och biljetterna sålde slut.
Vänta därför inte för länge – läs mer och anmäl dig här.
Årets talare på Travel News Studio den 17 november:
EKONOMI – Anna Felländer, chefsekonom Swedbank
Anna Felländer är chefsekonom på Swedbank och har en bakgrund från finansdepartementet och som chef för makroanalys inom Swedbank Research. På TN Studio kommer hon ge sin syn på den ekonomiska utvecklingen globalt och lokalt de kommande åren och på vilka ekonomiska trender som resebranschen måste förhålla sig till inom nästa år.
SOCIALA MEDIER – Karin Eriksson & Tommy Sollén, grundare Social FTW
Från Social FTW kommer detta radarpar som kommer att ge både praktiska och strategiska råd på hur, och varför du bör stärka ditt varumärke i sociala medier. Karin Eriksson kommer att prata om hotell och hur man kan tjäna pengar på sociala medier. Hon kommer även att berätta hur hon byggde upp hotellkedjans Scandics närvaro i sociala medier, vilket ledde till en fördubblad konvertering av hotellnätter via dessa kanaler.
Tommy Sollén är en av Sveriges ledande strateger inom området och inriktar sig på långsiktigt PR-, relations- och varumärksbyggande. Han var ansvarig för sociala medier på VisitSweden mellan 2006 och 2012, och var även en av nyckelpersonerna bakom den globala twittersuccén Curators of Sweden. Tommy Sollén kommer att prata om turism.
ORGANISATION – Mathias Bönnemark, grundare och vd Qeep
Mathias Bönnemark är en van föreläsare och kommer från managementkonsultföretaget Qeep och har bland annat samarbetat med SAS. Han kommer att tala om inställningar och attityder och hur det i det långa loppet, kostar mer att bara sikta mot trädtopparna i stället för mot månen. Mathias delar med sig av sina tips och erfarenheter om hur visioner gentemot möjligt och omöjligt, kan omvandlas till reella slantar i företagskassan.
Anmäl dig på www.travelnews.se/tnstudio