Vinnare 2012
HOTELLKEDJA SVERIGE |
HOTELLKEDJA INTL |
TURISTLAND |
||
Clarion Hotels Storsatsar med nya hotell, nu senast i Göteborg, och får en allt tydligare profil för varumärket genom en aktiv bearbetning av resebyråledet. |
Radisson Blu Europas mest snabbväxande hotellkedja kombinerar internationell expansion med en stark närvaro på den svenska marknaden |
USA I en öppen omröstning fick landet 21 procent av alla röster. |
TURISTBYRÅ |
TURISTLAND |
HYRBIL |
||
Danmark Tydligt närvarande i sitt arbete mot branschen och satsar även hårt på inspirerande och informativ hemsida. |
USA I en öppen omröstning fick landet 21 procent av alla röster. |
Europcar Stärker sin position i Sverige genom stor aktivitet och tydligare profil. |
CHARTER |
SPECIALISTARRANGÖR |
KRYSSNINGAR, INTL |
||
Fritidsresor Kombinerar starkt varumärke, brett produktsortiment med innovativ marknadskommunikation – och tar hand om sina återförsäljare. |
Swanson´s Reseboomen till USA ger vind i seglen för Swanson´s, en stabil leverantör med gedigen kompetens och relation som varumärke. |
RCCL Hög kvalitet i fartyg och destinationer, mycket aktiv på den nordiska marknaden med varumärken som täcker de flesta kryssningssegment. |
REDERI |
TRANSPORT INRIKES |
FLYG EUROPA |
||
Tallink Silja Har lett förnyelsen på marknaden de senaste åren med nya fartyg och destinationer och satsar hårt på marknadsföring. |
Malmö Aviation Deras unika affärsresekoncept har gett lönsamhet även i tuffa tider och storsatsar på Bromma flygplats som inrikesnav. |
SAS Satsar offensivt med nya Europalinjer och kombinerar det med hög punktlighet och service, mot slutkund och återförsäljare. |