Etraveli redovisar en rörelseresultat på 20,5 miljoner kronor under årets andra kvartal, att jämföra med 26,8 miljoner kronor samma månad i fjol. Samtidigt ökade omsättningen med 11 procent till 152,2 miljoner kronor.
– Den svaga inledningen under årets första kvartal, till följd av såväl externa som interna faktorer, övergick under andra kvartalet till en allt stabilare utveckling såväl vad gäller bolagets intäkter som rörelseresultat. De åtgärder som genomförs för att stärka intäkter och lönsamhet får avsedd effekt och trenden med gradvis allt bättre siffror jämfört med föregående år fortsätter under inledningen av tredje kvartalet, säger Etravelis vd Mathias Hedlund i en kommentar och fortsätter:
– Vi möter alltjämt en hård konkurrens på den nordiska marknaden med stark marginalpress som påverkar utfallet negativt, samtidigt som våra nya marknader utvecklas mycket positivt och bättre än förväntat. Det stärker oss i vår ambition att fortsätta expandera geografiskt och vi finns numera på 25 marknader i Europa.