MTRX röda tåg har rullat mellan Stockholm och Göteborg sen 2015. Den röda färgen är kärnan även i den nya identiteten, tillsammans med en ny varmare och mjukare färgpalett, nya grafiska illustrationer och ett nytt typsnitt. I tillägg har ett stort arbete gjorts för att förbättra och förenkla det digitala kundmötet där våra kunder bjudits in för att tycka till och utveckla både design och funktionalitet. Vår nya digitala kundupplevelse, vår nya visuella identitet och vårt nya namn har tagits fram i nära samarbete med design- och varumärkesbyrån Identity Works.
– Att vi har Sveriges nöjdaste kunder är ett bra betyg på att vi är på rätt väg, och den framgången har vi våra dedikerade medarbetare att tacka för. Därför var det så viktigt för oss att starta vår varumärkesresa genom djupintervjuer med kollegor från hela företaget. Vi involverade också kunder i utvecklingen av våra digitala kanaler vilket gav oss många värdefulla insikter. Med ett förenklat namn, en förbättrad digital kundupplevelse och den nya identiteten har vi en stark plattform för vidare tillväxt, säger Peder Osterkamp.