TN Studio kombinerar nätverkslunch, fika och vinmingel med fyra föreläsningar i sociala medier, ekonomi och ledarskap.
På scen står fyra tunga föreläsare som kommer att ge sin syn på viktiga trender inom sitt område i relation till resebranschen.
Swedbanks chefsekonom Anna Felländer kommer guida oss genom de senaste ekonomiska strukturella trenderna och ge oss en större förståelse för hur det ekonomiska läget, både i Sverige och globalt, påverkar resebranschen. Ett annat relevant ämne som säkert kommer att tas upp är vad den nya rekordlåga styrräntan innebär för svensk ekonomi och efterfrågan.
– Det finns ovanligt mycket risker förknippade med den globala och den svenska återhämtningen. Resebranschen är mycket känslig för konjunktursvängningar. Jag hoppas att kunna ge en viss vägledning om vart konjunkturen är på väg, säger hon.
Från Qeep kommer Mathias Bönnemark som bland annat arbetat med SAS ledningsgrupper. Han tycker att allt för många företagare begränsar sig själva och vill utmana deltagarna att höja sina ambitioner.
– Det finns några grundläggande förhållningssätt, ”regler”, principer om du så vill, som leder till bättre utfall och resultat – dessa tänker jag adressera på TN Studio.
Karin Eriksson har en bakgrund från Scandic men driver nu den sociala medierbyrån Social FTW. Karin kommer att berätta hur man gör för att sälja via sociala medier.
– Är det någon bransch som har stor potential att få affärer genom sociala medier så är det hotell- och resebranschen.
– Många svenska hotell har kommit igång och har en Facebook-sida eller ett Instagram-konto men de flesta har inte riktigt någon plan eller strategi för hur de ska använda sociala medier… Jag kommer att tala om vilka möjligheter och trender det finns i sociala medier som hotellbranschen kan dra nytta av.
Tommy Sollén kommer också från Social FTW och var tidigare ansvarig för Visit Swedens sociala medier. Han berättar hur du stärker ditt varumärke och skapar långsiktiga relationer med dina kunder genom sociala medier.
– Jag kommer att fokusera på effektiv imagemarknadsföring som har använt sociala medier på innovativa sätt…Folk ska komma och lyssna på mig för att få insikt och inspiration hur modern marknads-PR och sociala medier kan hjälpa städer, regioner och företag att nå sin målgrupp.
Som vanligt har detta års TN Studio lockat flera av resebranschens nyckelpersoner och hittills har bland annat en eller flera från HRG Nordic, Carlson Wagonlit Travel, A-Train/ Arlanda Express, Strömma Group, och Swedavia anmält sig.
I priset på 1 495 kronor exkl moms ingår föreläsningar, lunch, fika och vinmingel. Dagen inleds med lunch klockan 12 och rundas av med mingel vid klockan 17 efter seminariets slut.
Vid tre personer från samma företag blir priset 1 195 kronor exkl moms per person.