Annons:

TUR på charmoffensiv

En särskild fackpaviljong, större valfrihet och ett kraftigt utökat seminarieprogram. Det är de tre viktigaste delarna i TUR-mässans charmoffensiv. TN tar tempen på TUR dagen före julhelgen.

Ingen kan ha missat TUR:s aktiva bearbetning av resebranschen inför TUR 2013, 21–24 mars i Göteborg. Mässansvariga Lisa Callert och hennes team har åkt i skytteltrafik mellan Göteborg och Stockholm och även avverkat en roadshow i flera olika svenska städer.
– Det som gett oss mest under vår roadshow är direktresponsen på vårt förändringsarbete – att folk tycker att vi är på rätt väg. Intresset är stort för vår nya Trade Pavillion och vi sitter i diskussion med massor av företag. En rad utställare har redan bokat, men liksom  övriga branschen märker vi hur bokningar kommer in senare och senare, säger Lisa Callert.



Är någon branschdel extra svårflirtad?

– Chartern har ju inte varit med på flera år, men intresset är i alla fall större än tidigare, eftersom de ser att det händer något nytt. 
Klara utställare bland reseföretag är exempelvis Booking.com, Forex, Hertz, My Planet och Cabonline. Några av de länder som anmält sig är USA, Egypten, Turkiet, Polen, Kroatien, Thailand och Norge.

– Mässan är en viktig plattform för oss, för att kommunicera med bransch, press och konsumenter. Västsverige och Götaland är vårt största upptagningsområde i Sverige, så det är självklart att vi ska vara på plats, säger marknadschef Robert Nygårdhs på Innovasjon Norge.



Den traditionella
montern menar Nygårdhs är det bästa alternativet för Norge.

– Montern ger oss stor synlighet och vi har så många partners med oss. Det räcker inte med några ståbord på fackdagarna eller ett resetorg.
TUR lägger ner mycket kraft på att marknadsföra nyheten trade pavillion för de företag som bara vill synas under branschdagarna (torsdag och fredag till klockan 14). I fackpaviljongen kan företagen välja olika sätt att synas, från en egen liten monter, nyckelfärdig minimonter eller scentid på scenen till ståbord/soffor/konferensutrymme i loungen Global Point mitt i fackpaviljongen.
– Scenen är nästan fullbokad, särskilt på torsdagen. Men jag tycker att det finns många spännande alternativ för allt från affärsresebyråer, teknikföretag, hotell till kongressarrangörer, säger Lisa Callert.
 
Läs mer i Travel News decembernummer om Booking.coms nytänk på TUR-mässan.

Kommentarer är stängda.