Annons:

TN Studio lär dig förstå den unga generationen

Omvärldsanalytikern Sofia Rasmussen har studerat ungdomsgenerationen i nästan tio år. På Travel News Studio berättar hon vad som är viktigt för att nå fram med sitt budskap till dagens unga.

Sofia Rasmussen bedriver omvärldsanalys i det egna företaget Rasmussen Analys. Tidigare har hon bland annat varit seniorkonsult på analysföretaget Kairos Future. Hon är en av talarna på Travel News Studio den 13 juni, där hon kommer att prata om dagens ungdomsgeneration, 16-29-åringarna.

– Jag kommer att prata generellt om deras allmänna värderingar: Vad som är viktigt att tänka på om man vill attrahera dem som medarbetare och hur man kommunicerar med dem. Vad har de för värderingar, drivkrafter, livsstilar och hur vill de kommunicera, säger Sofia Rasmussen.

Hon säger att dagens ungdomsgeneration har vuxit upp i ett totalt överflöd av information och därför har lärt sig att sålla information hårt.

– Då gäller det att man verkligen lär känna sin målgrupp på djupet, om man ska nå fram med ett budskap. Det är viktigt att man inte utgår från förutfattade meningar om hur unga ”brukar vara”. Dagens ungdomsgeneration skiljer sig från tidigare generationer.

Varför ska Travel News läsare inte missa ditt föredrag?
– För att jag kommer att slå hål på myter om unga som arbetstagare och framtida konsumenter. Den här målgruppen är de framtida konsumenterna.

Travel News Studio är ett halvdagsseminarium med tema framtid den 13 juni på nya Scandic Continental i Stockholm.

Läs mer och anmäl dig här.

Läs även:

Travel News Studio diskuterar programmatics

Så kommer du igång med programmatisk annonsering

Kommentarer är stängda.