Annons:

TN Studio Digital: ”Wow-faktor att få komma till Kungliga Operan”

För första gången arrangerar Travel News sitt branschseminarium TN Studio 9 juni på ett operahus, Kungliga Operan. - Det är en wow-faktor när man kommer till oss och den känslan vill vi att ni ska ge era gäster, säger Sofia Barre på Kungliga Operan.

Travel News Studio Digital 9 juni bjuder på fem heta föreläsare med järnkoll på den digitala utvecklingen inom resebranschen: Even Heggernes , AirBnB:s chef för Norden samt Storbritannien och Irland, Christina Ericsson, Vice President Global Digital Sales, SAS, Isabelle Pinson, Senior Director of Market Management Northern Europe, Expedia, Adam Chrigström, media- och kommunikationsexpert på Ungdomsbarometern och Urban Lindstedt, digital redaktör på Travel News.

Och platsen för denna spännande eftermiddag, som leds av moderator Sarah Wittbom, är ny, Kungliga Operan. TN fick en pratstund med Sofia Barre, pr-ansvarig på operahuset.

 Varför öppnar ni era portar för Travel News Studio?

  Kungliga Operan är hela svenska folkets operahus. Vi vet att många inte känner till vår produkt och ännu fler faktiskt inte varit hos oss trots att man bor i Stockholm och kanske till och med är uppvuxen här. Det är en wow-faktor när man kommer till oss och vi vill att ni ska kunna ge era gäster den känslan när det kommer till Travel News Studio.

 Det är nog inte många som tänker på Kungliga Operan som en mötes- och seminarielokal, vad kommer TN Studio-deltagarna att få uppleva?

 – Unika och vackra lokaler mitt i centrala Stockholm. Vi arbetar såväl med uthyrning av våra lokaler som bredare sponsor- och företagssamarbeten. Med exklusiva eventmöjligheter allt från bolagsstämmor, galatillställningar och kundkvällar till konstnärliga upplevelser av högsta kvalitet, kan vi erbjuda attraktiva och kreativa upplevelser för er och era gäster.

 Seminariet heter Travel News Studio Digital – hur digital är operavärlden och ni på Kungliga Operan?

–  Både vi och operavärlden i övrigt gör vårt bästa för att anpassa oss och våra stundtals lite ålderstigna hus till nya tider och ny teknik. Till exempel livesänder vi digitalt tillsammans med Folkets Hus och Parker tre-fyra stora produktioner/ år. Nu sist livesände vi även mellanspelet i pausen med intervjuer med de medverkande. Några teatrar och operahus runt om i världen, tex Dramaten, har utvecklat Dramaten Play – en lösning som även vi tittar på. Tills vidare samlar vi vårt filmade material på Youtube, en perfekt plats för att få spridning på vårt fantasiska material.

Läs mer och anmäl dig till Travel News Studio 9 juni kl 12-17 här. I priset 1 495 kr exkl moms ingår lunch, seminarium, fika och vinmingel – och branschens bästa nätverkande.

Kommentarer är stängda.