– Vi trodde att lågkonjunkturen skulle slå mycket hårdare mot oss än den gjorde. Vi nådde 244 miljoner kronor i förmedlad volym under 2012, vilket är nästan lika bra som under högkonjuktursåret 2011 då vi gjorde ett resultat på 254 miljoner, säger Johan Fägerblad, vd på Svenska Möten till Travel News.
I dagsläget representerar Svenska Mötens medlemmar cirka 25 procent av den totala mötesindustrin.
– Vårt utsatta affärsmål var 215 miljoner kronor, så vi är mycket stolta. Det största tappet fick vi under sista kvartalet under 2012, i övrigt gick allt över förväntan, säger Johan Fägerblad.
På måndag samlar Svenska Möten merparten av sina drygt 120 anläggningar för en konferens om framtiden. Bland annat ska man diskutera hur man ska rusta sig för branschens nya krav och den förändringsprocess som pågår i mötesindustrin.
– Tiden är en allt viktigare faktor när det kommer till möten. Tillsammans med våra utvalda anläggningar ska vi göra allt för att hjälpa våra kunder att skapa effektiva och riktigt kreativa möten, säger Johan Fägerblad.