Det ekonomiska läget i Sverige och att många kunder har det kämpigt just nu har påverkat Stockholmsmässan. Detta har lett till att 24 personer, främst inom administration och supportfunktioner, har varslats. Precis vilka tjänster som försvinner är ännu inte klart.
– Vi behöver ligga i framkant när det gäller att vidareutveckla vårt befintliga erbjudande och ta fram nya produkter, men samtidigt måste vi se över våra kostnader och hitta effektivare sätt att jobba på. Och tyvärr innebär det att ett antal personer blir övertaliga, säger Stockholmsmässans vd Patric Sjöberg.
Stockholmsmässan, som ägs gemensamt av Stockholm stad och Stockholms Handelskammare, har tidigare haft två olika försäljningsorganisationer som mässarrangör och som anläggning för kongresser, konferenser och företagsevent liksom för försäljning av eventservicetjänster. Nu slås dessa ihop till en gemensam säljavdelning, vilket, enligt Stockholmsmässan, innebär stora samordningsfördelar och att kunderna får enklare kontaktvägar när de kan beställa såväl monteryta som lokaler och kringtjänster från en och samma person.