Digitaliseringen och framväxten av sociala medier har gjort att alla företag kan vända sig direkt till sin målgrupp utan mellanhänder. Det har skapat möjligheter – men också en otrolig konkurrens om att få människors uppmärksamhet.
– I dag har vi inte mer än 8 sekunder på oss att faktiskt fånga någons intresse. Den tiden minskar hela tiden, för några år sedan var det 12 sekunder, säger Amanda Lindgren, vice vd för pr-byrån Eddelman Deportivo.
Tillsammans med Mattias Ronge, vd för Edelman Deportivo, kommer hon till Travel News Studio den 13 juni för att berätta om hur de jobbar. De kommer att bjuda på ett par av sina mest omtalade och framåtblickande pr-kampanjer samt blicka framåt i det digitala landskapet.
– Det är viktigare än någonsin att faktiskt förtjäna folks tid. Och hur gör man det? Då måste man hitta olika sätt att nå ut. Man måste förstå målgruppen och hitta beröringspunkter som skapar engagemang. Det gör vi – vi försöker skapa samtal åt våra uppdragsgivare, säger Amanda Lindgren.
Hon och Mattias Ronge kommer ta lyssnarna igenom olika exempel där de har lyckats starta rätt samtal åt sina kunder.
– Jag tror att det kommer att dels ge inspiration, dels ge en sporre för vad man kan göra i den egna organisationen.
Travel News Studio är ett halvdagsseminarium med tema framtid den 13 juni på nya Scandic Continental i Stockholm.
Läs även:
TN Studio lär dig förstå den unga generationen