Tillsammans med Nansens creative director Andreas Carlsson är Martin Edenström några av föreläsarna på Travel News Studio Digital 3 juni på Sheraton Hotel Stockholm, där den blixtsnabba mobila utvecklingen står i fokus och ställer reseföretagen inför nya utmaningar.
TN tog tempen på Martin Edenström:
Varför ska man komma och lyssna på dig på Travel News Studio Digital?
– För att Nansen är ledande på webbdesign anpassad för flera enheter som läsplatta och smartphone, något som blir allt viktigare för företag i resebranschen. Redan för två år sedan gjorde vi det första större kunduppdraget åt Radiotjänst. Våra uppdrag brukar uppmärksammas av ”responsive designs fader”, Ethan Marcotte.
Varför ska ledningarna i reseföretagen bry sig om responsiv webbdesign?
– Mobilen är och kommer bli ännu närmare samtliga aktörers huvudsakliga affärsverksamhet.
Hur ser du på mobilens roll vid framtida transaktioner på webben?
– Vi kommer mer och mer att påbörja vårt resande på mobilen och avsluta det på desktop. Vi börjar leta resmål och inspiration på mobilen och genomför transaktionen över desktop.
Om du fick önska, hur kan svenska resesajter bli bättre?
– Det är fortfarande alltför lång väg från impuls till köp, alltför många och komplexa steg.
TN Studio Digital äger rum 3 juni kl 12-17 på Sheraton Hotel Stockholm, och inkluderar lunch, kaffe med fika och avslutande mingel. Övriga föreläsare kommer från globala analysföretaget PhocusWright, Google, Travellink, Maxus Communications och Amadeus Scandinavia.
Läs mer och boka din plats på TN Studio Digital här: