Annons:

Lottie Knutson vill förmedla kärlek på Grand Travel Award

Kommunikationsproffset och numera författaren Lottie Knutson är en av Grand Travel Awards talare. Ledarskap i kris, hur sociala medier ökar kraven på reseföretagens kommunikation i kris och vår rädsla för uddafåglar i arbetslivet är några av ämnen hon kommer att beröra. TN tog pulsen på henne inför 11 februari.

Berätta lite om vad du kommer att tala om?

– Jag kommer att bli intervjuad på scen av moderator Ellinor Persson. Det blir ett samtal om kriser, stora mediala sådana, och hur man hanterar dem och mer lågintensiva kriser i arbetslivet.

Du har nyss gjort debut som författare, hur kom det sig att du skrev boken Nödrop när krisen kommer just nu?

– Jag har velat skriva den i många år, boken handlar bara delvis om tsunamin men om väldigt mycket annat också, om förändring och svåra situationer.

Blir det tillbakablick på krisarbetet runt tsunamikatastrofen på TN Studio?

– Ja, men jag vill faktiskt hellre blicka framåt, exempelvis vilka ökade krav som ställs i dag och i framtiden på reseföretag i krissituationer när sociala medier ökar snabbheten.

Du har fått en mängd olika utmärkelser för din roll som chef och kommunikatör, vad är det som gör dig till en bra kommunikatör? 

– Bra kommunikativt gehör och en stor nyfikenhet på konsumentbeteenden.

Hur är du som föreläsare?

– Bra och engagerad om det är ett ämne som jag behärskar.

I september meddelade du att du skulle sluta på Fritidsresor, vad ska du göra nu?

– Styrelseuppdrag, rådgivning, föreläsningar och frilansande journalist inom resor.

Vad ser du fram emot mest på Grand Travel Awards?

– Det är alltid lika givande att få höra inspirerande talare och möta branschfolk.

Vad hoppas du att deltagarna tar med sig efter att ha lyssnat på dig?

– Större kärlek, mindre rädsla för förändrare, uddafåglar och kufar.

Övriga talare på Grand Travel Award och TN Studio den 11 februari är Ryanairs marknads- och försäljningsdirektör Kenny Jacobs,  Expedias John Veichmanis – chef för global customer aquistions och sökmarknadsföring och Ari Riabacke, filosofie doktor i risk- och beslutsanalys.

Säkra din plats genom att anmäla dig HÄR.

Kommentarer är stängda.