Annons:

Lingmerths satsar på möten under nytt varumärke: Eventity

I en marknad som präglats av stora utmaningar och omställningar fortsätter Lingmerths sin satsning mot morgondagens affärsresande, enligt ett pressmeddelande. Sedan drygt två år fokuserar bolaget sin verksamhet uteslutande mot affärsresenärer och deras specifika behov. Nu lanserar man även ett nytt varumärke: Eventity för affärsområdet event och möten.

För två år sedan togs beslutet att  avveckla privatreseerbjudandet. Som ett led i den utvecklingen placeras nu Lingmerths  erbjudande för Event och professionella möten under ett eget affärsområde och nya varumärket  Eventity. Erbjudandet för affärsresor och offentliga resor kvarstår under Lingmerths.  

Helena Zar Vallin, VD på Lingmerths, ser att utvecklingen på marknaden pekar mot ett ökat  behov av en kompetent rese- och eventpartner.  

Mycket pekar mot att såväl resor som möten blir mer av en lednings- och policyfråga. Inte minst  drivet av hållbarhetsaspekter. 

I samband med lanseringen av varumärket Eventity för affärsområdet möten och event byter  också bolaget namn från Lingmerths Resebyrå Lingmerths Group.  

”Namnbytet är i sig ganska odramatiskt”, säger Helena Zar Vallin. ”Men det ger oss en  tydligare plattform, med två expertområden, att agera utifrån”, fortsätter hon.  

”Under hösten kommer Lingmerths presentera ytterligare nyheter vilket känns oerhört  spännande och inspirerande”, avslutar Helena.

Kommentarer är stängda.