Företaget Soundtrack Your Brand ligger bakom tjänsten Spotify Business. Den hjälper företag att spela rätt musik vid rätt tillfällen för att förstärka företagets varumärke.
– Vi hjälper varumärken att inse potentialen av musik, den påverkan den har på försäljning och kundlojalitet, säger Hannah Meiton.
Hon är affärsutvecklingschef på Soundtrack Your Brand med ansvar för bland annat marknadsföring och försäljning. Hon har en bakgrund inom olika teknikföretag i Silicon Valley och kommer senast från Izettle.
Den 13 juni kommer Hannah Meiton till Travel News Studio för att berätta om hur Scandics hotellkedja HTL jobbar med musik.
– HTL har haft musik i fokus från dag ett. Musiken är en lika stor del i deras varumärke som deras logga. Jag kommer sätta strålkastaren på HTL och berätta hur vi har hjälpt dem att med musik bygga ett starkt varumärke och positionera sig på en konkurrenskraftig marknad.
Hannah Meiton anser att många företag inom rese- och besöksnäringen ligger efter i hur de jobbar med musik.
– Många av våra kunder har spelat musik från cd-skivor eller mp3-spelare. När samma gamla skiva spelas om och om igen kan det ge en utmattning hos kunderna och de anställda. Jag ska berätta om hur vi har byggt en plattform som gör det busenkelt för företag att variera och schemalägga musik, och se till att musiken matchar miljön och varumärket.
Travel News Studio är ett halvdagsseminarium med tema framtid den 13 juni på nya Scandic Continental i Stockholm.
Läs även:
TN Studio lär dig förstå den unga generationen