Annons:

Eventsatsning och äventyrsevent nyheter för TUR 2014

TUR-mässan är ute på en road show för att presentera TUR 2014. De två största nyheterna inför nästa år är satsningen på TUR Event och samarbetet med Outdoor-mässan, som går av stapeln samtidigt.

TUR 2014, 20-23 mars, kommer i stort ha liknande upplägg som i fjol med nätverksdag på onsdagen, branschdagar och Trade Pavillion på torsdag och fredag till klockan två och därefter allmänhetens dagar fram till söndag kväll. Den stora skillnaden är TUR Event, som arrangeras under torsdag och fredag i nyrenoverade E-hallen, där tidigare Busstorget höll till. Här väntas 80-100 utställare från mötes- och eventbranschen locka ett par tusen nya besökare till TUR.

– Vi kommer att plocka godbitarna ur kakan från både Konfexmässan i februari och Eventdagarna. Den sistnämnda har lagts i malpåse och blir inte av. Vi vill skapa en ny mötesplats, där vi ska visualisera vad man kan leverera inom konferens och event, säger Beatrice De Maré Peterson, ansvarig för TUR Event, som tidigare både varit med och när Konfex-mässan startade och arbetat med Eventdagarna.

Den andra stora nyheten är att Nordens största event för äventyrssporter kommer att arrangeras i parallellt med TUR, 21-23 mars. Allmänheten som köper biljett kommer att få gå på två mässor och klockan två på fredagen kommer en vägg i A-hallen dras upp och besökarna komma in även i Nordic Outdoor.

– Återigen kommer vi fylla hela mässan. Nordic Outdoor kommer att hålla till i A-hallen, på övervåningen och på Valhallabadet, där man kan prova på dykning och kajak, säger mässansvarig Farhad Kakavand.

Kommentarer är stängda.