– Köpenhamn ligger bara 1,5 timmar härifrån och är vår närmaste huvudstad. Vi började satsa på den danska marknaden redan för fem år sedan och anställde dansk personal. Den senaste tiden har intresset från Danmark ökat och vi som redan är kända får en extra skjuts, säger marknadschef Henrik Jönne.
Att euron stärkts gentemot kronan har generellt gynnat konferensanläggningarna i södra delarna av Sverige i och med att det blir billigare att konferera på den svenska sidan.
– För oss innebär detta att anläggningen går lika bra som i fjol och att vi inte känner av nedgången. Det vi har tappat i Sverige hämtas upp av en ökning från danska sidan.
Stockholm hållit ställningarna, men det varierar väldigt mycket mellan anläggningarna.
– När det finns ledig kapacitet väljer konferensköparna oftast de anläggningar som har bäst läge. Att ligga mellan Stockholm och Arlanda som vi gör är tacksamt. Vår marknad försvinner sist när företagen drar ner.
Att sticka ut är viktigt för Aronsborg och de senaste två åren har investeringar för 40 miljoner kronor gjorts.
– Det var bra timing att komma med en fräsch bra nyhet på 750 kvadratmeter med Chocolate Bar, Vinterträdgården och vår Event Court precis när marknaden vek. Vi är ensamma om detta i Europa och många har velat testa, säger Johan Svensson.
Att euron stärkts gentemot kronan har generellt gynnat konferensanläggningarna i södra delarna av Sverige i och med att det blir billigare att konferera på den svenska sidan.
– För oss innebär detta att anläggningen går lika bra som i fjol och att vi inte känner av nedgången. Det vi har tappat i Sverige hämtas upp av en ökning från danska sidan.
Stockholm hållit ställningarna, men det varierar väldigt mycket mellan anläggningarna.
– När det finns ledig kapacitet väljer konferensköparna oftast de anläggningar som har bäst läge. Att ligga mellan Stockholm och Arlanda som vi gör är tacksamt. Vår marknad försvinner sist när företagen drar ner.
Att sticka ut är viktigt för Aronsborg och de senaste två åren har investeringar för 40 miljoner kronor gjorts.
– Det var bra timing att komma med en fräsch bra nyhet på 750 kvadratmeter med Chocolate Bar, Vinterträdgården och vår Event Court precis när marknaden vek. Vi är ensamma om detta i Europa och många har velat testa, säger Johan Svensson.