Går det att välja bort mobilappar? Är det affärskritiskt att Ipad-optimera webbplatsen? Fungerar responsiv webb vid försäljning? Går det att utmana de globala online-aktörerna? Det är några av frågorna som kommer att tas upp i det fullspäckade programmet i Travel News Studio Digital 3 juni på Sheraton Hotel Stockholm.
– Vi vill gå på djupet när det gäller den snabba digitala utvecklingen för resebranschen och tror att vi hittat en mix som kan locka alla delar av resebranschen, säger Travel News chefredaktör Katarina Myrberg.
Anmäl dig till TN Studio Digital här:
Ett av dragplåstren på TN Studio Digital är Phocus Wright, det ledande globala analysföretaget när det gäller e-handel för resebranschen. Phocus Wright ansvarar för de digitala seminariedagarna på både World Travel Market i London och ITB-mässan i Berlin, men har tidigare inte medverkat i Skandinavien på branschseminarier.
– Phocus Wright besitter en oerhört initierad kunskap över e-handeln inom reseindustrin, både på lokal och global nivå. Det finns mycket att ta till sig av deras kunskap, både för resebyråer, flygbolag, hotell och arrangörer. Vi är stolta över att ha lockat dem till oss i Sverige, säger Katarina Myrberg.
Deras svenske analytiker Gustaf Moell kommer att ge en mycket initierad bild av utvecklingen av onlinehandeln inom den skandinaviska reseindustrin utifrån PhocusWrights färska rapport Scandinavian Online Travel Overview. Han ger även en update på globala digitala trender.
Moderator för dagen är Sarah Wittbom, ett välkänt ansikte från den stora digitala konferensen Nordic eCommerce Summit med djup kunskap om digital försäljning.
På programmet står den explosionsartade mobila utvecklingen och hur reseföretagen, både på privat- och affärsresesidan, ska hantera denna utmaning och möjlighet. Travellinks koncernchef för affärsresor, Bodil Månsson och Amadeus Scandinavias vd Jesper Södertström talar om de speciella förutsättningar för mobil och digital utveckling inom affärsresevärlden. Prisbelönta webbyrån Nansen, som ligger i framkant inom responsiv webb, berättar om dagens och framtidens lösningar genom Andreas Carlsson, Creative Director , som jobbat med några av de absolut största svenska webbprojekten och marknadschef Martin Edenström, som även står bakom Sveriges största CMS/e-handelsblogg och IT-nyhetssajt. Googles Industry Manager Claes Ericsson förklarar våra nya beteendemönster hur vi bokar, upplever och berättar om vår resa påverkar alla reseföretag i grunden. Mediebyrån Maxus Communication visar flera case från reseindustrin om mobilens betydelse i mediemixen.
Travel News Studio Digital börjar med nätverkslunch klockan 12 och inkluderar även eftermiddagsfika och avslutande mingel klockan 17, allt på Sheraton Hotel Stockholm.
– Våra seminarier ger en unik möjlighet att skapa nya kontakter med alla delar av resebranschen och utbyte av kunskap och idéer med branschkolleger och konkurrenter, säger Katarina Myrberg.
Travel News Studio Digital kostar 1 495 kronor exklusive moms, för 3 personer från samma företag är priset 1 195 kronor exkl moms/ per person. Alla deltagare får dessutom 25 procents rabatt på Phocus Wright Scandinavian Online Travel Overview, rabatten är värd 1 500 kronor.
Anmäl dig till TN Studio Digital här: