Visit Sweden nya kommunikationskonsult är alltså Forsman & Bodenfors. Det står klart efter att den ansedda reklambyrån vunnit upphandlingen som ny varumärkes- och kommunikationspartner. De båda parterna har tidigare samarbetat i cirka tolv år. Även den tidigare Forsman & Bodenfors-medarbetaren Jenny Kaiser, som sedan september är marknadschef för Visit Sweden, satt med i projektgruppen för upphandlingen.
Varken Forsman & Bodenfors eller Visit Sweden vill kommentera upphandlingen i Resumés artikel, med hänvisning till de tio dagar som väntar innan avtalet skrivs på.
Eftersom Visit Sweden är ett statligt bolag och därmed inte lyder under offentlighetsprincipen är anbudspriset fortsatt hemligt. Anmärkningsvärt är att uppdraget inte har något kostnadstak. De kommer dock ha ett ramverk att förhålla sig till.
Vad som gäller Visit Swedens övriga upphandlingar återstår att se. Visit Sweden är just nu uppe i tre processer där en digitalbyrå, mediebyrå och produktionsbyrå ska tillsättas. Den sistnämnda väntas vara klar någon gång i början av nästa år skriver Resumé.
4 kommentarer